×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 733

HR_1405.jpg

Απόλαυσα στις 9 Μαΐου 2019 το συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια» στον πολυχώρο Αθηναΐς στον Βοτανικό, που οργάνωσε το Skywalker.gr με σκοπό να διερευνηθούν οι δυνατότητες εισαγωγής των παραγόντων του παιχνιδιού στη διοίκηση της παραγωγής και των υπηρεσιών, κάτι που δημιουργεί την ίδια ή παρόμοια χαρά όπως όταν παίζαμε παιδιά τόσο στους «παίκτες» της επιχείρησης, όσο και στους πελάτες. Εξαιρετικά καινοτόμες οι προσεγγίσεις ακόμα και για έναν που έμαθε να διαπαιδαγωγεί κοινωνικά παίζοντας το προσκοπικό παιχνίδι.

Αντιγράφοντας τις θεματικές από το πρόγραμμα, διαβάζουμε:

  • «Τα παιδία παίζει»: Κυρίαρχος το ίδιο το παιχνίδι
  • «Εμβολιασμός» της παραγωγικής διαδικασίας με τον «ιό» του παιχνιδιού
  • Αναμοντελοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας σε μορφή παιχνιδιού
  • Κόμβοι εμπειρίας / εργασίες στις ροτόντες
  • Networking
  • «Παιγνίου και Εργατών γωνία»: Work gamification
  • Παρουσιάσεις κόμβων εμπειρίας
  • Συγκεφαλαίωση

Το Skywalker διοργάνωσε για 5η συνεχή χρονιά το HR Community Conference & Awards, αυτή τη χρονιά με θέμα: «Παραγωγικά Παίγνια» με βασικό ερώτημα το οποίο τέθηκε προς προβληματισμό: είναι δυνατόν παραγωγική διαδικασία και παιχνίδι να ενωθούν, εξασφαλίζοντας βελτίωση τόσο της παραγωγικότητας (της αποδοτικότητας), όσο και της προοπτικής της ανθρώπινης ευτυχίας;

Πρόκειται για μια καινούργια οπτική, όπου οι ρόλοι, οι κανόνες, η πεμπτουσία του παιχνιδιού μπορούν να δημιουργήσουν εκείνες τις ικανές και αναγκαίες συνθήκες για να αλλάξει αποτελεσματικά το υφιστάμενο μοντέλο παραγωγής σε κάθε τομέα. Μπορούν, για παράδειγμα, η βαριά βιομηχανία μας, ο τουρισμός, και η παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους με την αξιοποίηση του παιχνιδιού στην παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών;

Μέσα από τη συνεργασία στους κόμβους εμπειρίας σε οκταθέσιες ροτόντες οι συμμετέχοντες προσπαθήσαμε να σκεφτούμε και να προτείνουμε, να διαψεύσουμε ή/και να επαληθεύσουμε τις αρχικές προσεγγίσεις. Μια πολύ παραγωγική εμπειρία, όαση ρηξικέλευθων σκέψεων, ειδικά για τους ανθρώπους της διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Στη Wikipedia βρίσκουμε ότι «παιχνίδι», «παιγνίδιο» ή «παίγνιο» αποκαλείται η δομημένη δραστηριότητα που διεξάγεται με σκοπό την ψυχαγωγία ή ασκείται ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Κύριοι παράγοντες του παιχνιδιού είναι οι κανόνες, τα επιτεύγματα, η πρόκληση και η αλληλεπίδραση. Τα παιχνίδια, γενικά, υποβάλλουν τον παίκτη σε μια ψυχική ή σωματική διέγερση ή πολλές φορές και στα δύο. Πολλά παιχνίδια βοηθούν στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων, μπορεί να έχουν τη μορφή άσκησης ή να έχουν εκπαιδευτικό, προσομοιωτικό ή ψυχολογικό χαρακτήρα. Ένα παιχνίδι προϋποθέτει αλληλεπίδραση με έναν τουλάχιστον ενεργό παράγοντα.

Οι κανόνες καθορίζουν τη σειρά, τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και τα επιτεύγματα του κάθε παίκτη. Τα δικαιώματα των παικτών μπορεί να περιλαμβάνουν το πότε θα μετακινήσουν το πιόνι τους ή πότε θα κάνουν κάποια ενέργεια. Θυμάμαι, όταν ως παιδιά παίζαμε στις αλάνες –υπήρχαν αλάνες ακόμη τότε, όταν ήμουν παιδί, και παίζαμε πραγματικά με τα άλλα παιδιά, όχι με μηχανές ή οθόνες μόνοι–, ότι ένα σημαντικότατο κομμάτι της συνολικής διαδικασίας του παιχνιδιού ήταν ο καθορισμός των κανόνων του παιχνιδιού.

Βέβαια, ξέραμε όλοι τους γενικούς κανόνες των παιχνιδιών, αλλά μας έπαιρνε αρετές ώρες η «επικαιροποίηση» των κανόνων του συγκεκριμένου παιχνιδιού και η «επιβολή» ή έστω η αποδοχή αυτών από όλους. Και φυσικά, η χαρά και η ικανοποίηση όλων όταν ιδρωμένοι ή πλήρως εξαντλημένοι αλλά ευτυχισμένοι τελειώναμε το παιχνίδι. Ήταν σχεδόν όλη μας η ζωή. Κι ήταν ωραία και καλά.

Η σκέψη ήταν αν με τους ίδιους παράγοντες που καθορίζουν το παιχνίδι, δηλαδή τους κανόνες, τα επιτεύγματα, την πρόκληση και την αλληλεπίδραση, μπορεί ο εργαζόμενος να έχει μια ψυχική ή σωματική διέγερση κατά την καθημερινή εργασία του. Και αυτό που μπορώ να καταγράψω είναι ότι ναι, μπορεί  να γίνει. Εμείς στο συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια» του Skywalker το ζήσαμε «παίζοντας» στους κόμβους εμπειρίας, έστω και για μία μόνο ημέρα, προωθώντας τα αποτελέσματα με τη βοήθεια εξειδικευμένων coaches της International Coach Federation, που συνέδραμε στην επιτυχία του συνεδρίου.

Οι εισηγήσεις είχαν ως θέμα τους τα εξής:

  • Παραγωγικότητα
  • Το παιχνίδι ως κοινωνικό και πολιτισμικό αγαθό
  • Παιχνιδοποίηση στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής ανθρώπινου δυναμικού
  • Το παιχνίδι στη διάγνωση κλίσεων και δραστηριοτήτων
  • Το on-line gaming στη δημιουργία νέων κοινωνικών δομών
  • Το παιχνίδι στη βιωματική εκπαίδευση ενηλίκων
  • Εικονική και εμπλουτισμένη πραγματικότητα
  • Η παιχνιδοποίηση του marketing και της επικοινωνίας

Το συνέδριο «Παραγωγικά Παίγνια» του Skywalker ολοκληρώθηκε με την απονομή των βραβείων και των τιμητικών διακρίσεων HR Community Awards 2019. Η διοργάνωση του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ πολύτιμη ήταν η συμβολή των: Career Design, Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος (ΚΕΜΕΛ), ISON Physometrica, Traptics, Noema Games, Game Tree, Great Escape, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), SAE Institute, Icon Platforms, TÜV Austria Hellas, Ευ Ζην Greece και Tamasenco.

Για περισσότερες πληροφορίες: Μαίρη Κατσαπρίνη, Skywalker.gr, 210 9730280, εσωτ. 208, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Εμείς θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τη συμμετοχή σε πρωτοπόρες εκδηλώσεις και να τις καταγράφουμε για τους φίλους αναγνώστες.

Δημήτρης Μιχαηλίδης,

Δημοσιογράφος, «Αγρονέα»

Τηλ.: 6998 282382

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn