×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 733

micha18.6.jpg

Στις 27, 28 και 29 Σεπτεμβρίου 2019 στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας οργανώνεται από τη Mact Media Group η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού Γαστρονομίας & Οίνου (www.ttgw.gr), ενημέρωσε ο γενικός διευθυντής της Mact Media κ. Γιώργος Καραχρήστος (211 0129575) σε συνέντευξη στο ξενοδοχείο «Αμαλία» (Αθήνα) στις 13/6 παρουσία πολλών φορέων, ενδιαφερομένων και δημοσιογράφων.

Σε γενικές γραμμές ένα συνέδριο είναι σταυροδρόμι επιτάχυνσης ροής των γνώσεων και συνεργειών των συντελεστών αυτής της γνώσης και μια έκθεση είναι σταυροδρόμι επιτάχυνσης εμπορικών πράξεων και συνεργειών σε θέματα αγοράς. Αγορά μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι η παγκοσμιοποιημένη αγορά ή η τοπική αγορά. Έτσι, υπάρχουν εκθέσεις που είναι προσανατολισμένες στις εξαγωγές και στην παγκοσμιοποιημένη αγορά για να στείλεις προϊόντα και υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο και εκθέσεις που είναι προσανατολισμένες στην προβολή τόπων για να προσελκύσουν τις παγκόσμιες αγορές στον τόπο και να δημιουργήσουν προϋποθέσεις τοπικής ανάπτυξης.

Είναι ξεκάθαρο ότι μόνο η τοπική ανάπτυξη μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης και αυτάρκειας, όταν τα τοπικώς παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες υφίστανται επεξεργασία τοπικά με τοπικές συνταγές (πολιτισμός) και καταναλώνονται τοπικά. Και τα παραδοσιακά προϊόντα και οι τουριστικές υπηρεσίες, ειδικά του θεματικού τουρισμού, καταναλώνονται μόνο τοπικά. Στην τοπική κατανάλωση συμβάλλουν τόσο οι κάτοικοι του συγκεκριμένου τόπου, όσο και οι επισκέπτες-τουρίστες.

Η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου, από όσα ακούσαμε στην παρουσίαση από τον κ. Καραχρήστο, φιλοδοξεί να δώσει την ευκαιρία σε τοπικές επιχειρήσεις με τοπικά προϊόντα και στις τοπικές συλλογικότητες να προβάλουν τις δυνατότητές τους σε ένα ευρύ κοινό επισκεπτών, που περιλαμβάνει και προσκεκλημένους πιθανούς «αγοραστές». Μάλιστα θα προσφέρεται η δυνατότητα γευσιγνωσιών και παραγωγής επί τόπου, στην έκθεση, παραδοσιακών τροφίμων, ακόμα και με τη συμμετοχή των επισκεπτών.

Το μεγαλείο της έκθεσης είναι ότι τα προς επίδειξη προϊόντα, τρόφιμα και υπηρεσίες μπορούν να αποκτηθούν μόνο στον εκάστοτε τόπο και έτσι η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου μπορεί να λειτουργήσει ως σημείο κεντρικής παρουσίασης όλων των τοπικών πρωτοβουλιών ανάπτυξης.

Στη Γαλλία γίνονται και ειδικές εκθέσεις για την προσέλκυση ενδιαφερομένων να κατοικήσουν στους διάφορους τόπους, κυρίως εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων. Στην Ελλάδα φαίνεται ότι όλοι μιλούν για επιστροφή στο χωριό, αλλά κανένας δεν το κάνει οργανωμένα. Μόνο ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής, όπως μας είπε η γραμματέας του κα Μάγδα Κοντογιάννη (6906 962549), με την ευκαιρία των αυτοδιοικητικών εκλογών της 26/5 παρουσίασε θέσεις και ανάγκες του κτηνοτροφικού κόσμου, όπου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

  1. Δημιουργία γραφείου one-stop shop για να μην ταλαιπωρούνται οι αγρότες. Ο αγρότης έχει πιεστικό πρόγραμμα εργασίας 365 μέρες τον χρόνο. Το να τον βάζεις να πηγαινοέρχεται από τη μια υπηρεσία στην άλλη είναι εξευτελισμός του επαγγελματία, του πολίτη, και χάσιμο χρόνου. Οι υπάλληλοι έχουν βρει τον τρόπο να κάνουν «κλητήρες» τους πολίτες, που πηγαίνουν τα έγγραφα από το ένα γραφείο στο άλλο. Όλα πρέπει να γίνονται εσωτερικά από τους υπαλλήλους.
  2. Γραφείο προσέλκυσης αγροτών: Αν θέλουμε επενδύσεις, αν ενδιαφερόμαστε για την προσέλκυση τουριστών, πρέπει να δώσουμε σημασία στην προσέλκυση νέων και όχι μόνο για εγκατάσταση στην ύπαιθρο και ενδυνάμωση του παραγωγικού δυναμικού. Ένα γραφείο που θα διαφημίζει την περιοχή ως τόπο να ζεις, να δημιουργείς, να εργάζεσαι και θα προσκαλεί αστούς να εγκατασταθούν στην περιοχή. Θα δίνει πληροφορίες για διαθέσιμα χωράφια, διαθέσιμες εργασίες, διαθέσιμα σπίτια, δυνατότητες καλλιεργειών, πληθυσμιακά στοιχεία κ.ά. Ένα σπίτι του αγρότη που θα το λειτουργεί ως Ομάδα Τοπικής Δράσης με ΚΟΙΝΣΕΠ, συλλόγους, συνεταιρισμούς κτλ., δηλαδή δομές της κοινωνίας των πολιτών.
  3. Τοπική εφοδιαστική αλυσίδα: Οι σημερινοί Δήμοι έχουν επαρκή καταναλωτική δύναμη για να στηρίξουν μια τοπική εφοδιαστική αλυσίδα, που θα μειώσει τις τελικές τιμές, θα αυξήσει τις τιμές των αγροτικών προϊόντων στον παραγωγό, θα αυξήσει την απασχόληση (συσκευασία κτλ.) στον αγρότη, θα προσφέρει εναλλακτική απασχόληση στον αγρότη, θα φέρει κοντά τους αστούς-καταναλωτές με τους αγρότες και θα ενισχύσει την τοπικότητα.

Η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου στο ΣΕΦ είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για όσους ενδιαφέρονται για την ευημερία των συμπολιτών μας σε έναν τόπο και για την προσέλκυση επισκεπτών-τουριστών στους διάφορους τόπους της Ελλάδας.

Στην έκθεση προβλέπεται ότι θα βρίσκονται στην πρώτη ενότητα: θρησκευτικός, αστικός, ιατρικός, αγροτικός τουρισμός, αγροτουρισμός, τουρισμός υγειάς και ευεξίας, ιαματικός, εκπαιδευτικός, θαλάσσιος τουρισμός, οικοτουρισμός, γεωτουρισμός (γεωπάρκα, σπήλαια, ταξίδια περιπέτειας, trekking ποταμού, καγιάκ ποταμού, rafting, canoe kayak, αναρρίχηση, canyoning, mountain biking, jeep safari, windsurf κ.ά.), τουρισμός υπαίθρου, τουρισμός περιφέρειας, αθλητικός, πολιτιστικός, συνεδριακός, αρχαιολογικός τουρισμός.

H δεύτερη ενότητα αφορά τη γαστρονομία και τον οίνο (παραδοσιακά προϊόντα, παραδοσιακά τυριά, παραδοσιακά εστιατόρια, δρόμοι κρασιού, κτήματα κ.λπ.).

Η έκθεση έχει στόχο να προβάλει το τουριστικό ποιον κάθε περιοχής, ενώ  έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν Περιφέρειες, Δήμοι, επαγγελματικές οργανώσεις, παραγωγικές επιχειρήσεις και οινοποιεία, μέσω των οποίων θα προβάλλεται και θα αναδεικνύεται η ιστορική κληρονομιά με τον τοπικό γαστρονομικό πολιτισμό κάθε περιοχής και με παραδοσιακά προϊόντα, τοπικά ποτά και κρασιά.

Μια επίσης καινοτομία της έκθεσης, επεσήμανε ο κ. Καραχρήστος, είναι ότι ένα ειδικό τμήμα της θα είναι αφιερωμένο στις ξένες πρεσβείες στην Ελλάδα, που θα μπορούν να παρουσιάσουν την εθνική και τοπική γαστρονομία τους.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη ανέφερε ότι, όπως αποφασίστηκε από τους παρευρισκόμενους στη συνάντηση για Ομάδα Τοπικής Δράσης στην Αττική Γη (Παλλήνη, 7/6), θα γίνει στην Κερατέα στις 26/9 μια ακόμα συνάντηση όσων ενδιαφέρονται για τη διαμόρφωση της ομάδας με ορίζοντα την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Οι Ομάδες Τοπικής Δράσης που ήδη υπάρχουν (στα προγράμματα μορφής LEADER) μπορούν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά τη δυνατότητα συμμετοχής στην 1η Διεθνή Έκθεση Θεματικού Τουρισμού, Γαστρονομίας & Οίνου 27-29/9 στο ΣΕΦ.

Δημήτρης Μιχαηλίδης

Δημοσιογράφος, «Αγρονέα»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn