ekp21.9_I_900x600.jpg

 

H Ελλάδα εμφανίζει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά φοιτητικού πληθυσμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά την τελευταία θέση στην Ευρώπη όσον αφορά το ποσοστό αποφοίτησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα το 46,2 % του πληθυσμού ηλικίας 20-24 ετών στην Ελλάδα είναι φοιτητές (εγγεγραμμένοι) ενώ το ποσοστό αποφοίτησης από την τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μόλις 8,91% έναντι 25,33% που είναι ο μέσος όρος στην ΕΕ-28.

Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα του ΣΕΒ για τον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό και το ρόλο των επιχειρήσεων.

«Μεγάλη μερίδα των νέων που φοιτούν σήμερα στα ελληνικά πανεπιστήμια δε θα αποκτήσει πτυχίο και συνεπώς, είτε θα κατευθυνθεί, εκ των υστέρων, σε άλλη εκπαιδευτική ή επαγγελματική διαδρομή ή θα καταλήξει στην ανεργία. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ όσον αφορά την απασχόληση πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (73% έναντι μ.ό. ΟΟΣΑ 85% στην ηλικιακή ομάδα 25-34 το 2019)», αναφέρει ο Σύνδεσμος. «Προγράμματα σπουδών που οδηγούν σε επαγγέλματα και κλάδους με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας δεν κατέχουν υψηλή θέση στις προτιμήσεις των φοιτητών. Το ποσοστό φοίτησης στις επιστήμες υγείας περιορίζεται σε επίπεδα κάτω του 10% (7,86 έναντι 13,54% μ.ό. ΕΕ το 2019), παρά την υψηλή ζήτηση στους κλάδους υγείας και φαρμακευτικής, ενώ ακόμα πιο ανησυχητική είναι η εξαιρετικά περιορισμένη συμμετοχή στα προγράμματα σπουδών πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Η παροχή ολοκληρωμένης συμβουλευτικής και υποστήριξης μέσω του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των παραπάνω δεικτών», προσθέτει.

Ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε στις αρχές του 2022 αναλυτικές οδηγίες για την υλοποίηση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Γ' τάξης Γυμνασίου στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αναγνωρίζοντας ότι η Γ' γυμνασίου αποτελεί την κορύφωση της προσπάθειας ανάπτυξης δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας που ξεκινάει από το νηπιαγωγείο. Στην πράξη ωστόσο, υποστηρίζει, μεγάλη μερίδα των μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε σχολικές δραστηριότητες επαγγελματικού προσανατολισμού. Υποβάλει τέλος σειρά προτάσεων για την αναβάθμιση του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού μέσα από την ανάπτυξη δραστηριοτήτων συνεργασίας των σχολείων με την επιχειρηματική κοινότητα (π.χ. επισκέψεις σε επιχειρήσεις, καθοδήγηση-mentoring, πρακτική άσκηση/ job shadowing, διαγωνισμοί και εργαστήρια επιχειρηματικότητας κλπ.)

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn