Άρθρα

Προβληματισμός για τις κοινές σχολές στα Επιστημονικά Πεδία

Περισσότερα...

 

Υπάρχει λόγος ύπαρξης τεσσάρων Επιστημονικών Πεδίων (ΕΠ);

Εννοείται ότι υπάρχει λόγος

Για παράδειγμα, οι μαθητές του 1ου ΕΠ, ήδη από το τέλος της Α΄ Λυκείου, ξεχνάνε την ύπαρξη των μαθηματικών, της φυσικής και της χημείας, και το μόνο τους μέλημα είναι τι είπαν ο Πλάτωνας και ο Θουκυδίδης και αν το ρήμα «άγομαι» ανήκει στα ανώμαλα.

Αντίστοιχα, οι μαθητές των υπόλοιπων ΕΠ δεν ξέρουν να κλίνουν το «ειμί» και ούτε θέλουν να το μάθουν. Προτιμούν τα θεωρήματα των μαθηματικών και τους νόμους της φυσικής.

Η λογική των ΕΠ είναι προφανής. Υπάρχουν μαθητές που έχουν μεγαλύτερη έφεση, για παράδειγμα, στα μαθητικά ή τη φυσική και τους είναι εύκολο να τα κατανοήσουν, ενώ υπάρχουν και αυτοί που έχουν πιο

Περισσότερα...

Συντριπτικό ποσοστό κενών θέσεων στα Τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής

Περισσότερα...

 

Δεδομένου ότι βρισκόμαστε μια ανάσα από τις Πανελλήνιες 2024 αξίζει να σταθούμε σε μία παράδοξη πραγματικότητα που ήρθε στην επιφάνεια την περσινή χρονιά. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2023 αποκάλυψαν την ύπαρξη αξιοσημείωτου αριθμού κενών θέσεων στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών!

Συγκεκριμένα, στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 84% των θέσεων έμειναν κενές (από τις 199 θέσεις, έμειναν κενές οι 183) ενώ στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το 87% των θέσεων έμειναν κενές (από τις 225 θέσεις, έμειναν κενές οι 210). Μεγάλα ποσοστά κενών θέσεων σημειώνονται και στο Τμήμα Φυσικής του ΔΙ.ΠΑ.Ε. (77%), στο Τμήμα Μαθηματικών του

Περισσότερα...

Όταν οι γονείς δίνουν Πανελλήνιες Εξετάσεις

Περισσότερα...

 

Ποιος δίνει Πανελλήνιες;

Η προφανής απάντηση είναι «ο/η μαθητής/μαθήτρια».

Μέγα λάθος!

Πανελλήνιες δίνει όλη η οικογένεια. Μέχρι και το νεογέννητο αδελφάκι νιώθει κάπου μέσα του ότι κάποιος δίνει εξετάσεις.

Και ενώ η προετοιμασία και η διαδικασία των εξετάσεων είναι ατομική υπόθεση, για παράδειγμα, ο γονιός μιλάει σε δεύτερο ενικό πρόσωπο: «Διάβασες; Πώς έγραψες στο φροντιστήριο; Δεν είναι διάβασμα αυτό για Πανελλήνιες!».

Όταν όμως έρχεται η ώρα των αποτελεσμάτων και δη των θετικών αποτελεσμάτων, τότε ο γονιός μιλάει στο πρώτο πληθυντικό πρόσωπο: «Πετύχαμε στις εξετάσεις!». Όταν όμως υπάρχει αποτυχία, τότε ξαναγυρνάει ο ενικός αριθμός: «Σ’ τα έλεγα εγώ, με τέτοιο διάβασμα

Περισσότερα...

Σύγχρονες εξειδικεύσεις της πληροφορικής στον χώρο των επιχειρήσεων

Περισσότερα...

 

Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια τα Τμήματα Πληροφορικής συγκεντρώνουν ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση. Η εξάπλωση της τεχνολογίας στους περισσότερους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και η εξοικείωση των μαθητών με αυτήν από πολύ μικρή ηλικία είναι δύο από τους βασικότερους παράγοντες που συντελούν σε αυτό το γεγονός. Η πληροφορική μπορεί, πράγματι, να αποτελέσει το κλειδί σε πάρα πολλές επαγγελματικές διαδρομές στον χώρο της τεχνολογίας αλλά και των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται σε νέα δεδομένα και αυτό τις αναγκάζει να στρέφονται προς τον χώρο της πληροφορικής για να αναζητήσουν υποστήριξη. Τομείς όπως τα πληροφοριακά συστήματα, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές και η ανάλυση δεδομένων αποτελούν μερικές από τις πιο

Περισσότερα...

Το Πάσχα των Πανελληνίων!

Περισσότερα...

 

Έφτασε το Πάσχα

Πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός! Πότε χτύπησε το πρώτο κουδούνι, πότε ήρθε ο Μάιος και οι διακοπές του Πάσχα. Και αυτές οι διακοπές είναι σημαντικές για τους υποψηφίους των Πανελληνίων εξετάσεων γιατί είναι το τελευταίο κατοστάρι σε έναν αγώνα δρόμου, όπου πρέπει να δώσουν όλες τις δυνάμεις τους.

Και σε αντίθεση με την ταχύτητα που αναπτύσσει ο δρομέας για να μειώσει τον χρόνο τερματισμού, ο υποψήφιος πρέπει τον δεδομένο χρόνο που έχει να τον «επεκτείνει» για να χωρέσει μέσα όσα περισσότερα μπορεί. Πολύ εύστοχα ο Οδυσσέας Ελύτης μας προτρέπει:

«Πιάσε την αστραπή στον δρόμο σου άνθρωπε, δώσε διάρκεια, μπορείς!»

Ο

Περισσότερα...

Παγίδες για τους μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου

Περισσότερα...

 

Κάθε αρχή και δύσκολη

Γ΄ Γυμνασίου: Είναι το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η αρχή ενός αχαρτογράφητου πεδίου. Πρακτικά, θα λέγαμε ότι είναι το τέλος της ξενοιασιάς και της ασφάλειας. Ο μαθητής μέχρι τότε έχει την ομπρέλα της οικογένειας, δεν αποφασίζει για το μέλλον του, δεν σκέφτεται τι συμβαίνει στον κόσμο και δεν τον απασχολεί κιόλας. Η ερώτηση «τι θα σπουδάσεις;» ηχεί μακρινή.

Οι κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές, η κοινωνική αστάθεια, η κρίση των τελευταίων ετών, οι επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης, οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και οι αλλαγές στην αγορά εργασίας δεν απασχολούν τον έφηβο, δεν τις θεωρεί δικές του υποθέσεις.

Και ξαφνικά, μια ωραία πρωία

Περισσότερα...