cruiseinn.jpg

Το ThinkBiz και η Celestyal Cruises για 4η συνεχόμενη χρονιά ένωσαν τις δυνάμεις τους και πραγματοποίησαν μια άκρως ενδιαφέρουσα κρουαζιέρα επιχειρηματικότητας. Το CruiseInn, που πλέον έχει γίνει θεσμός για τον τομέα της νεανικής καινοτόμας επιχειρηματικότητας, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον και όχι άδικα. Ένας μαραθώνιος 7 ημερών (φέτος) με σκοπό τη δημιουργία επιχειρηματικών προτάσεων και την αναγνώριση από έμπειρους ανθρώπους της αγοράς.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση για τον διαγωνισμό: «Για το CruiseInn 2018 αναζητούμε συμμετέχοντες με έτοιμα τεχνολογικά προϊόντα, αλλά και ιδέες που μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία των επισκεπτών στον κλάδο της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας. Οι ιδέες / λύσεις που θα αναδειχτούν θα δοθεί η ευκαιρία να εφαρμοστούν με τη συνεργασία της Celestyal Cruises, την εταιρία κρουαζιέρας με έδρα την Ελλάδα και στόλο 4 κρουαζιερόπλοιων, και της Aldemar Resorts, μίας από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες στην Ελλάδα με δυναμικότητα 5.500 κλινών».

Στην κρουαζιέρα βρέθηκαν νέοι άνθρωποι που είτε κάνουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα ή ετοιμάζονται να στελεχώσουν επιχειρήσεις. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε 7 προορισμούς: Μύκονο, Σαντορίνη, Μήλο, Ηράκλειο και Κουσάντασι, όντες επιφορτισμένοι με challenges κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Συγκεκριμένα το photo / video challenge, όπου οι συμμετέχοντες καλούνταν να απαθανατίσουν και να ανεβάσουν στα social media τα αγαπημένα τους σημεία στο κρουαζιερόπλοιο, αλλά και το Celestyal Cruises data drive CRM & marketing solutions challenge, όπου οι συμμετέχοντες καλούνταν να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη λύση ενίσχυσης του CRM και της βάσης δεδομένων επιβατών της εταιρίας με στόχο τη διεκδίκηση χρηματικών επάθλων ύψους 3.000 ευρώ. Τα challenges  φυσικά είχαν ως στόχο να δώσουν μια πρώτη μικρή εικόνα των επιχειρηματικών δυσκολιών που συναντούν οι Έλληνες επιχειρηματίες οι οποίοι καταφέρνουν μέσω της καινοτομίας να δώσουν πρωτότυπες λύσεις, αλλά και να δημιουργήσουν ένα κλίμα υγιούς ανταγωνισμού.

Η ιδιαιτερότητα όμως του CruiseInn συνίσταται στη σύνδεση που παρέχει των νέων φιλόδοξων επιχειρηματιών με έμπειρα στελέχη της αγοράς, αλλά και με τις τοπικές κοινωνίες και τις ανάγκες τους. Χαρακτηριστικά η SantoWines σε συνεργασία με τη Cisco Hellas, εταιρία στον κλάδο των information techonologies και των δικτύων, κάλεσαν τους συμμετέχοντες να αναπτύξουν ένα λογισμικό με σκοπό να γίνει καταγραφή όλων των παραγόντων που σχετίζονται με την καλλιέργεια και το αμπέλι, καθώς και με τη διαδικασία παραγωγής κρασιού μέχρι την εμφιάλωση. Θα υπήρχε και η δυνατότητα να εφαρμοστεί το πρόγραμμα πιλοτικά σε επιλεγμένα αμπελοτόπια του νησιού.

Ο «Στέντορας» βρέθηκε με την κα Δήμητρα Βλάχου, marketing manager της Celestyal Cruises, και μιλήσαμε για την εμπειρία που μπορεί να αποκομίσει κάποιος από το CruiseInn, για τις ιδιαιτερότητες που έχει ο διαγωνισμός, αλλά και για την κατάσταση του τουρισμού και τη φετινή πορεία της Celestyal Cruises.

H Celestyal Cruises συμμετέχει και στηρίζει για 4η συνεχόμενη χρονιά το CruiseInn. Από τη μία υπάρχουν νέα άτομα με όρεξη που έχουν ως στόχο να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις και επιχειρηματικές ιδέες. Από την άλλη υπάρχουν έμπειροι άνθρωποι της αγοράς που έχουν μια άλλη, παλαιότερη επιχειρηματική κουλτούρα. Υπάρχει σημείο επαφής μεταξύ αυτών των δύο φαινομενικά ασύνδετων ομάδων;

Σίγουρα έχουμε μαζί μας μέντορες που έχουν μεγάλη εμπειρία, που δεν την έχουν οι νέοι άνθρωποι, και ως εκ τούτου μπορούν να τους δώσουν απαντήσεις και λύσεις ακόμα και σε θέματα που αυτή τη στιγμή πολύ πιθανόν να μην έχουν σκεφτεί. Όμως οι μέντορες δεν είναι μόνο επιχειρηματίες που έχουν την παλαιά επιχειρηματική κουλτούρα. Μαζί μας έχουμε και νέους ανθρώπους που έκαναν τα τελευταία χρόνια μια επιχείρηση, με την τεχνολογία και την καινοτομία να παίζει μεγάλο ρόλο σε αυτή. Εμείς επιδιώκουμε να συσταθούν επιχειρήσεις με τα δεδομένα τα σημερινά και όχι με βάση την επιχειρηματική πραγματικότητα που ίσχυε πριν από 20 ή 30 χρόνια πριν.

Θα ωθούσατε κάποιον να ασχοληθεί με τον τουρισμό ή θα ήταν καλύτερο να ξεφύγει από αυτό το πλαίσιο;

Φυσικά ο τουρισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας, αλλά τουρισμός δεν είναι μόνο το πλοίο της ακτογραμμής, το ξενοδοχείο, το κρουαζιερόπλοιο ή η ταβέρνα. Ο τουρισμός ή, πιο σωστά, η φιλοξενία έχει ένα εύρος. Υπάρχει μια αλυσίδα πραγμάτων που μπορούν να πραγματοποιηθούν έχοντας στο επίκεντρο την καινοτομία και μπορούν να βρεθούν λύσεις σε πολλά υπάρχοντα σημερινά προβλήματα. Σίγουρα για την Ελλάδα ο τομέας του τουρισμού είναι αρκετά σημαντικός. Από κει και πέρα πώς θα αναπτύξει μια ιδέα ο κάθε συμμετέχων, τι τεχνολογία θα έχει, τι πραγματικά επιχειρηματικά προβλήματα θα επιλύσει είναι ανοιχτά για διερεύνηση.

Φέτος, αποτελώντας τη μοναδική εταιρία ελληνικών συμφερόντων στον τομέα της κρουαζιέρας, είχατε θέσει ως στρατηγικό στόχο την αύξηση κατά 50% της ζήτησης από την Ευρώπη και την Ασία και 10% από τη μεριά της Αμερικής. Πώς τα πάτε μέχρι στιγμής;

Γενικώς είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά τόσο για την Ελλάδα, όσο και για τη Celestyal Cruises. Τα μέχρι στιγμής νούμερα δείχνουν ότι η χρόνια θα κλείσει σε αυτή την κατεύθυνση. Λέω «μέχρι στιγμής» γιατί η κάθε αγορά έρχεται σε εντελώς διαφορετικές περιόδους. Η Ευρώπη καλύπτει την περίοδο του καλοκαιριού, ενώ η Αμερική την αρχή και το τέλος της σεζόν. Οπότε, αν και δεν έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα αυτή τη στιγμή, τα προσωρινά στοιχεία είναι ενθαρρυντικά. Έχουμε υπεράριθμες κρατήσεις και όλα προμηνύουν ότι θα πιάσουμε τους στόχους που έχουμε θέσει.


Απόστολος Ζαβιτσάνος,
Δημοσιογράφος-«Στέντορας»

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn