Άρθρα

Πανελλήνιες και όνειρα: Παίζεται η ζωή σε ένα γραπτό;

Περισσότερα...

 

Κάθε άνοιξη, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μια κοινή τελετουργία ξεκινά: οι Πανελλήνιες. Μαθητές φορτώνονται με τσάντες, άγχος, καφέδες και προσδοκίες. Γονείς μετατρέπονται σε βοηθοί προπονητή («διάβασε», «φάε», «κοιμήσου», «διάβασε πάλι»), ενώ φίλοι-συμμαθητές ανταλλάσσουν βλέμματα τρόμου στην αυλή λίγο πριν το τελευταίο κουδούνι.

Σε αυτήν τη φάση, όλα μοιάζουν να κρέμονται από μια κόλλα αναφοράς. Ένα γραπτό, λίγες ώρες, μία στιγμή – κι όμως, τόσα πολλά φαίνεται να κρίνονται. Η κοινωνία, συχνά χωρίς να το καταλαβαίνει, δίνει υπερβολικό βάρος σε αυτές τις εξετάσεις. Γονείς, δάσκαλοι, συγγενείς — όλοι ρωτούν για την επίδοση, για το πρόγραμμα, για τους στόχους. Σπάνια ρωτούν: «Πώς νιώθεις;»

Περισσότερα...

Οι απαγορευμένες συμβουλές για τις Πανελλήνιες: Ό,τι δεν σας είπαν ποτέ!

Περισσότερα...

 

Καθώς πλησιάζουν οι Πανελλήνιες, όλοι τρέχουν να βοηθήσουν τους υποψηφίους με συμβουλές και tip για επιτυχία: οργανώσου, μην αναβάλλεις, κόψε τα social media, κάνε επαναλήψεις, κάνε διαλείμματα, φάε υγιεινά.

Αυτά τα ακούτε χρόνια.

Κι όμως, οι Πανελλήνιες παραμένουν ένας μαρτυρικός αγώνας. Γιατί; Ίσως επειδή οι «καλοί» συμβουλευτικοί κανόνες αγνοούν μια αλήθεια: Η επιτυχία δεν είναι one-size-fits-all.

Δεν μπορούν να φορέσουν όλοι το ίδιο νούμερο

Περισσότερα...

Η ΣΒΙΕ πρωτοπορεί και εντάσσει την τεχνολογία 3D Organon στην εκπαιδευτική της διαδικασία

Περισσότερα...

 

Η ΣΒΙΕ, πιστή στο όραμά της να προσφέρει στους σπουδαστές της την πιο σύγχρονη και ουσιαστική εκπαίδευση, παρουσίασε το επαναστατικό πρόγραμμα 3D ανατομίας της 3D Organon — το μοναδικό στο είδος του που έχει ενταχθεί στη διδασκαλία από ελληνική σχολή επαγγελμάτων υγείας.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο των εγκαταστάσεων της ΣΒΙΕ, όπου οι σπουδαστές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πρωτοποριακή τεχνολογία που μεταμορφώνει τη μελέτη της ανθρώπινης

Περισσότερα...

Μαθαίνουμε και διαβάζουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο;

Περισσότερα...

 

Ας ξεκινήσουμε με την παραδοχή πως δεν διαβάζουμε και δεν κατανοούμε όλοι μας με τον ίδιο τρόπο. Ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης, συχνά ακούμε τη φράση: «Κάθε μαθητής/ρια είναι μοναδικός/ή». Αυτή η μοναδικότητα αντανακλάται και στον τρόπο που μαθαίνουμε, διαβάζουμε, αποθηκεύουμε πληροφορίες. Ο όρος «μαθησιακό στιλ διαβάσματος» αναφέρεται στον μοναδικό τρόπο με τον οποίο κάθε άτομο επεξεργάζεται τις πληροφορίες από το περιβάλλον. Δεν πρόκειται για μια συνειδητή επιλογή αλλά για ένα

Περισσότερα...

Οι μαθητές με σοβαρές παθήσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις: Δυνατότητες, προκλήσεις και ο ρόλος του επαγγελματικού προσανατολισμού

Περισσότερα...

 

Η ανάλυση αυτή επιδιώκει να προβάλλει τόσο τις θετικές πτυχές του μέτρου όσο και τις προκλήσεις, με στόχο την προώθηση μιας καλύτερης προσέγγισης στην εκπαίδευση.

Εισαγωγή  

Το εκπαιδευτικό σύστημα, ως κοινωνικός θεσμός, έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει ισότιμες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικών, οικονομικών ή υγειονομικών παραγόντων.

Στην Ελλάδα, ένα σημαντικό μέτρο συμπαράστασης για μαθητές με σοβαρά προβλήματα

Περισσότερα...