Άρθρα

Είναι πραγματικά αναγκαίο ένα business plan;

Περισσότερα...

Σκεπτόμενος τη σημαντικότητα του επιχειρηματικού σχεδιασμού και συνεπώς των business plans, η πρώτη μου ενέργεια είναι να θυμηθώ τον Lewis Carroll. Στο βιβλίο του «Οι Περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων» η Αλίκη φτάνει σε έναν δρόμο ο οποίος χωρίζεται σε παρακλάδια:

– Θα μου πείτε, παρακαλώ, ποια διαδρομή πρέπει να ακολουθήσω από εδώ;

– Αυτό εξαρτάται πολύ από το πού θες να φτάσεις, της είπε η γάτα.

– Δεν με νοιάζει και πολύ το πού, είπε η Αλίκη.

– Τότε δεν έχει σημασία ποιο δρόμο θα πάρεις, είπε η γάτα.

Για μένα αυτή η σκηνή ενσαρκώνει τέλεια τα προβλήματα του να μην έχεις έναν πρωταρχικό στόχο και πλάνο για την

Περισσότερα...

Προσεγγίζοντας την έννοια και το περιεχόμενο της στρατηγικής

Περισσότερα...

Η «στρατηγική» ακούγεται σίγουρα ελκυστική ως έννοια. Ποιος δεν θα ήθελε να δημιουργεί και να υλοποιεί επιτυχημένα και μεγαλεπήβολα σχέδια; Η εφαρμογή της όμως συνήθως σκοντάφτει σε θέματα καθημερινότητας και συχνά παραμερίζεται συγκρινόμενη με αυτό που θεωρείται «επείγον». Δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση μαζί με τη στρατηγική παραμερίζεται και το σημαντικό.

Στο άρθρο μας για τη στρατηγική ιεραρχούμε μερικά από τα βήματα στρατηγικής σκέψης και

Περισσότερα...

Πότε να ερωτευτείτε την ιδέα σας

Περισσότερα...

Οι ιδέες είναι σκέψεις οι οποίες στο αρχικό τους στάδιο βρίσκονται στη σφαίρα του φανταστικού. Βασιζόμενοι λοιπόν στη φαντασία μας, δεν διστάζουμε πολλές φορές να μπούμε άμεσα στη φάση υλοποίησης των ιδεών μας. Όταν πρόκειται για επιχειρηματικές ιδέες, αυτή η πρακτική της άμεσης υλοποίησης μπορεί να είναι καταστροφική.

Μία επιχειρηματική ιδέα συνήθως προκύπτει μέσα από μία διαδικασία, όπου συνδέονται κάποια dots μας σε συνειδητό και

Περισσότερα...

Πώς να σκεφτείτε 20 επιχειρηματικές ιδέες σε 10 λεπτά

Περισσότερα...

Αν ψάχνετε για μία επιχειρηματική ιδέα, σας έχουμε μερικές καθησυχαστικές συμβουλές: δεν χρειάζεται να είναι επαναστατική.

Δεν χρειάζεται να σκεφτείτε το επόμενο Amazon ή το Paypal ή το LinkedIn. Στην πραγματικότητα ο καλύτερος τρόπος είναι να ξεκινήσετε με τα πράγματα που γνωρίζετε ήδη, σύμφωνα με τον CEO Ramit Sethi, ο οποίος είναι ιδρυτής του iwillteachyoutoberich.com  («θα σας διδάξω πώς να είστε πλούσιοι»).

«Ξέρω ότι είναι δύσκολο

Περισσότερα...

Branding για αρχάριους και όχι μόνο

Περισσότερα...

Ο κόσμος δεν μας συμπαθεί εμάς του marketing και συνήθως καλά κάνει. Τον κλάδο μας τον διακατέχει μια αλαζονεία, ένα ύφος αυθεντίας, το οποίο επιτρέπουμε στον εαυτό μας γιατί ασχολούμαστε με θέματα που είναι όλο και περισσότερο καυτά. Για το έμπειρο μάτι του επιχειρηματία βέβαια ο marketer που εξαντλείται στην επιφάνεια και μπορεί να αποδώσει μόνο όταν η αγορά δεν είναι σε κρίση ή το budget είναι υψηλό ξεχωρίζει μονομιάς. 

Προσωπικά

Περισσότερα...